Markowe jeansy
Zaledwie dwadzieścia pięć lat wcześniej w naszym kraju zaczęły pojawiać się niektóre towary, które raptem parę lat wcześniej postrzegany była jako symbol europejskiego dobra i tworzyły luksus niedostępny dla większości. Obecni czterdziestolatkowie znają dobrze zapewne szare sklepy oraz prezentujące się jak barwne rajskie ptaki, witryny tamtych Pewexów. Jeżeli jakiś szczęśliwiec miał do nich wstęp, mógł pozwolić sobie na kosmicznie drogie oryginalne jeansy lub ciepłą puchówkę. Gdy otworzono już granice, mógł rozwijać się handel zagraniczny, którego szczególnie charakterystycznymi objawami stawało się systematyczne napełnianie półek w sklepach. Poza jedzeniem, bardzo mocno zaczął się rozrastać rynek marek odzieżowych. Przed tym, jak to się zaczęło dziać, na półkach dominowały jednakowe ubrania uszyte tak samo dla odmiennych rodzajów sylwetki oraz upodobań. Z tego względu na ulicy lub w szkłach wszyscy prezentowali się niczym sobowtóry siebie samych. Następnie powoli udawało się znaleźć spodnie koloru innego niż granat albo brąz, natomiast koszule nie musiały kojarzyć się z rozciągniętymi workami na śmieci.
I wówczas stopniowo narodziła się rodzima moda. Z początku nieśmiało, później nabierała szybkości, żeby dzisiaj w żaden sposób nie ustąpić światowym trendom. Dzisiaj ograniczeniem w dowolnym tworzeniu swojego imagu jest tylko wielkość portfela i gust człowieka. O ile pierwszą kwestię da się zrozumieć i tłumaczyć, o tyle kolejna zależność dość często jest dyskusyjna. Przykładowo choćby sprawa spodni, bardzo cenionych wszędzie jeansów. O ile wcześniej nawet hasło jeansy powodowało przyspieszone kołatanie serca , o tyle teraz słowo to symbolizuje tylko gatunek tkaniny użytej do przygotowania konkretnego towaru. Dziś znaczenie ma metka, to znaczy kawałek szmatki z logo producenta, który symbolizuje nadążanie za modą. Jeansy Levis, a przede wszystkim najlepiej chyba popularny model Levis 501 to prawie historia. Sprawnie podążają za nimi spodnie Wrangler albo Pepe jeans, a gdy idzie o jeansy Mustang Polska od jakiegoś czasu zwiększa ilość sprzedawanych sztuk. Ciągle są to towary popularne i uznawane za najważniejszy fragment garderoby, bez którego niczyja szafa nie stanie się kompletna.